Mutiara kata!!

Bukan Senang Menjadi Senang! Bukan Susah Menjadi Susah!







Wednesday, March 31, 2010

Winter White Russian Dwarf Hamster comelnye!!!!!

Winter White Russian Dwarf Hamster

Dulu masa kecil,aku peminat kucing...lagi-lagi kucing warna hitam. Selama aku hidup di bumi Allah S.W.T yang indah ini, aku telah membela 2 ekor kucing yang warnanya hitam.
Namun selepas kematian kucing ku itu, aku menongkah arah membela tikus (cik ti) pulak..hehehe....


Mula-mula bela hamster dengan dorongan seorang kawan yang istimewa. Ibuku tak benarkan aku membela binatang peliharaan lagi sebab takut, aku tak dapat menjaga mereka apaabila kami sekeluarga tiada di rumah. ALmaklumlah, kami sekeluarga kalau  keluar becuti, mesti lama. Takut-takut terabai pulak  hamster tu. Tapi aku meyakinkan ibuku, nak jaga hamster nie mudah jea. Lama kelamaan, keluargaku pun menerima sepasang hamster yang comel sanagt. Adikku yang bongsu selalu cakap, ' kak, kecik sangat la, tak puas nak maen!'. hehe...tapi tetap main jugak walaupun kecil.hehehe..

Kawan istimewaku telah memberikan sepasang hamster yang berlainan warna,satu warna putih dan sekor lagi warna kelabu. Comel sangat. Tapi apa kan daya, kecil sangat, nk cium pun tak puas. hehehe...kalau nak peluk lagi la tak puas. hehehe...

Setahun berlalu, induk yang ku dapat pun dah mati. tapi meningglkan zuriat yang dah banyak generasi. Sekarang tinggal 5 ekor anak jenis winter white.

1 comment:

  1. lame tak up date blog... hai kawan2..skrg Winter White Russian Dwarf Hamster sy dah tiada....kematian terakhir disebabkan sudah tua..hampir 2 tahun juga umurnya...it's ok...sy redha...y penting ilmu dlm penjagaan hamster telah sy fahami..hehehe...mane tau nt boleh buka petshop pula..

    ReplyDelete